Skip to main content

La premsa comarcal gironina compta amb una nova publicació: Gidària: la revista d’economia solidària de comarques gironines. Es tracta de la iniciativa que va guanyar en la categoria de Millor projecte sobre comunicació periodística, dotat amb 2.000 euros, de la passada edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local. Gidària s’ha presentat recentment a l’Espai CookinGirona. La revista, gratuïta, té una vocació pedagògica i vol introduir els lectors en a l’univers de l’economia solidària i fomentar la participació en projectes d’aquestes característiques.


El jurat de la setena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local, organitzats conjuntament per la Diputació de Girona i la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya, es va pronunciar a favor d’aquest projecte perquè es tractava d’una “molt bona iniciativa periodística que inclou valors que s’han de promocionar, com ara la solidaritat”, i va observar que podria “omplir el buit” del panorama comunicatiu gironí en l’àmbit de l’economia solidària.
«Estem molt contents d’iniciar, per fi, l’aventura», han dit els fundadors de la revista: Nina Pagès, Sergi Custey i Paula Meijide. «Es tracta d’una iniciativa viva, que acaba de néixer, i que cada dia que passa creix una mica més gràcies a l’aportació de tots els seus participants», han afegit. Pagès, Custey i Meijide es mostren il·lusionats i agraïts a la Diputació de Girona, a la demarcació gironina del Col·legi de Periodistes de Catalunya i als Premis Carles Rahola «per creure en la nostra proposta i donar-nos un cop de mà per a la publicació d’aquest primer número».
Gidària va néixer amb la voluntat d’esdevenir un espai de promoció, trobada i reflexió de les accions i projectes de caràcter solidari promogudes per organitzacions i empreses de les comarques gironines. La publicació, mensual i d’àmbit local, pretén difondre les notícies relacionades amb el món de l’economia solidària i apropar-les a un públic jove. D’aquesta manera es preveu enfortir enfortir la xarxa d’emprenedors i empreses que treballen la Responsabilitat Social Corporativa (RSC).
La revista oferirà reportatges en profunditat, entrevistes, cròniques i notícies, agenda d’activitats, espais d’opinió per a persones vinculades al món de la solidaritat, la banca ètica i el tercer sector; una pàgina de perfils i un apartat dedicat a la cultura solidària. El primer número ha tingut una tirada de 1.000 exemplars (tot i que es preveu arribar als 5.000 en les properes edicions) i inclou l’editorial, un reportatge sobre la cooperativa energètica Som Energia i una entrevista a Yaiza Blanch, membre de la mateixa cooperativa; un article sobre l’economia solidària a Catalunya i un altre sobre Cristina Massó, coordinadora de Magna, l’opinió de la periodista Emma Quesada i un apartat de recomanacions cinematogràfiques i literàries.

Per ara la revista es pot trobar a CookinGirona (carrer de la Força, 13, de Girona), i a través del mail revistagidaria@gmail.com es pot demanar com es pot aconseguir en altres punts de les comarques gironines.

Després de la presentació de Gidària, Nina Pagès va moderar el col·loqui «Experiències d’economia solidària», que va comptar amb la la presidenta de la cooperativa Idària, Anaïs Pascual; amb un representant de Som Energia, Jordi Bas, i una representant del grup de consum Saltioli, Pilar Parra.